onsdag 13 maj 2009

Yes, I'm back!

Har haft två veckor i himmelriket men samtidigt också i landet av TOTAL förvirring. Ena dagen har jag varit helt övertygad om var jag ska bo och vad jag ska göra och när jag vaknar upp andra dagen var jag lika övertygad men då om en HELT ANNAN plan. Under tiden har jag haft en underbar tid, första veckan hos min nya kompis i Maastricht! Spenderade mycket tid i hans mycket välplanerade lägenhet. Blev genast bästis med espressomaskinen, det blev vi två som spenderade dagarna ihop. På kvällarna kom värden hem och skämde bort mig genom att laga mat. Killen har gått restaurangskola, så det var tallrikar som borde ha fotograferats i alla fall ristornen som servarades med kyckling. Okej, det är inte svårt, men ändå är jag imponerad. Så läskande, bara namnet liksom.. Mmm RISTORN!

I Maastricht fick jag möjligheten att delta i lite allt möjligt. Ena dagen befann mig på en VIP-dag i Lummen, Belgien. Där det var någon europeisk tävling i hoppning. Träffade på både Malin Baryard och han den där andra. Hmm, jag och namn, ingen bra kombination. I alla fall satt jag med ett vinglas i handen och hejade på mina landskamrater, mycket trevligt! Tyvärr vann de inte, tror det var en italienare som vann. Jag kan ju tillägga att jag genast kände mig hemma i VIP-området. Det kändes lite som hemma faktiskt, tror att jag ska satsa på att alltid ha ett VIP-kort.

Sedan har jag för första gången i mitt liv åkt i en "oldtimer". Han äger nämligen en supersnygg mörkgrön bil från -71. Vi åkte iväg en lördagmorgon och var iväg nästan hela dagen. I underbart väder cruisade vi upp och ned för kullarna i gränslandet mellan Holland, Belgien och Tyskland. I kanontrevligt sällskap och med vinden i håret gjorde jag inget annat än att njuta. Ja, som ni hör har jag verkligen haft det underbart. Veckan i Maastricht är en vecka som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Dels för den gästfriheten som omslöt mig med en gång, fantastiskt, men framför allt har jag lärt känna människor som jag verkligen beundrar och tycker om.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar