söndag 6 december 2009

december..

Jaha, då var det december 2009! Hela 6 dagar in i den mörkaste månaden om året, har vi kommit nu. Klockan är två minuter innan midnatt och jag bråkar med mitt överfulla borde-konto. Bara för att ge några exempel; borde inte gå på puben kvällen innan jobbet, borde ha skrivit julkort, borde skickat försenade och/eller för tidiga presenter, borde ha gått och lagt mig för en timma sedan, borde gå på gym, för att behålla mina knän, borde iaf göra knäövningarna, borde hitta den bästa hyresgästen till min lägenhet, borde inte ha spenderat så mycket pengar ute igår, borde tända en lampa för att undvika eventuella glasögon i framtiden, borde ta reda på saker, som jag borde veta. Ja, ni ser ju listan är lång..

Har kollat på Idol idag, måste bara nämna det. Erik är helt fantastisk, han fick mig till och med att gilla en Iron Maiden-låt, bara det är rätt coolt. Att Calle gick till final istället för Tove, visade ju sig bara bli till hennes fördel. För första gången sedan hennes debut i Idol, så var det som kom från denna lilla norrlandsflicka sant, ärligt och faktiskt (tro det eller ej) helt normalt. Så tummen upp för Tove idag!

Om en vecka vid den här tiden, så har vi julafton här i stugan. Eftersom båda mina vänner lämnar Irland över jul, så har vi bokat tomten till den trettonde istället! Problemet är bara att jag har ingen superidé vad det gäller julklappar till dem. Det är supersvårt, så förmodligen kommer det sluta med en biobiljett med en tillhörande kupong för en gratis popcorn...

Nej, nu börjar det grumla sig i ögonen på mig, så jag tror det är dags att säga tack och hej för idag.

Btw, jag borde ha gått och lagt mig för en och enhalvtimma sedan.. Sov gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar