tisdag 29 december 2009

Prioriteringar, bortval och bubbelvatten...

Okej, nu sitter jag här. det är två dygn kvar till år 2010. Jag har många drömmar och förhoppningar till det nya året. För det första, så kanske jag kan sälja min lägenhet, så kan resa runt fritt i världen ett tag till eller så kanske jag hyr ut den igen och stannar kvar här. Jag har också en stor förhoppning att jag kommer att skaffa en hmm, hur kallar man det, kanske en hobby eller en sysselsättning, som är utvecklande och inspirerande. Det finns olika alternativ på hur man kan lösa det.

Viktigast av allt är dock att jag kommer lägga ner all verksamhet, som jag har haft på mitt Omg-konto. Dvs, all den energi, som jag har lagt ner på personer som snor mer energi än de ger, den energin ska istället gå till något konstruktivt projekt! ....



Svårigheten är bara att inse att vissa människor bara inte är värda att prata med, när man tycker väldigt bra om dem. 2010 blir det ändring dock. Ett nytt år, nya förutsättningar och nya mål.

Den första milstolpen jag har för det kommande året är min semester i januari. Jag kommer att ha en vecka semester, då mina föräldrar kommer och besöker min lilla ö. Turista runt i en vecka är vad som står på programmet, ser verkligen fram emot detta.

Har precis kommit upp från vår hotellbar, där det inte var vidare livat ikväll. Bekantade mig med en mycket trevlig man där igår, han visade sig sitta vid baren idag igen. Visade dock inte min upprepade appearence för honom. Haha. Satt och pratade med min underbara vän Sarah L i telefonen, hon är för go, den tösen. Tänkte att jag kunde slå mig ner med ett par grabbar, som var placerade i en soffgrupp, men de var tydligen ute på något väldigt privat möte. Så min kväll blev ett möte med Sarah och ett hyfsat gott vitt vin. Inte fy skam det heller! Så nu har jag precis gjort två äggmackor och druckit upp det sista ur min "Ballygowan Sparkling water", Mmmmm!

Ska ta och gå och lägga mig snart, ska ju upp och jobba imon, jag börjar dock inte förrän 11.45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar