lördag 17 april 2010

April, april... =)

Här kommer en uppdatering från mitt liv(jag vet det har dröjt allt för länge!). För det första kan jag stolt konstatera att jag har snart slutfört en kurs från Linnéuniversitet(Litteraturhistoria med psykologi), det är mycket spännande. Är dock lite besviken på själva upplägget, då läraren är, enligt mig, alldeles för oengagerad! Det är dock kul att behöva antstränga mig och fundera över de uppgifter som ges.

Det är mitten av april nu och Island har precis täckt större delen av Europa med ett askmoln, av en vulkan, som krävde uppmärksamhet. Vilket den ar fått. Inga plan flyger. Saras goaste man kan inte komma hem från Kanada och vi kommer inte få äta exotiska frukter. Det som oroar mig lite dock är om flygen kommer att gå som de ska i slutet av maj, då Jan och Hillevi ska gifta sig... Det kan tyckas mycket egoistiskt, men jag har verkligen sett fram emot denna resa..... Köpt klänning och allt.. Jaja, hoppas på det bästa.

En annan rolig nyhet är att jag kommer flytta till London i september, med Anita, min kollega från One Small Step. Det kan vara min överdos av optimism, men jag har verkligen en bra känsla av det här. Jag tror att vi kommer uppleva en mycket spännande tid i England!

Idag var det typ sommar här. Grabbsen och jag vandrade iväg på stigar vi aldrig gått förut. Vi gick och utforskade Stefans nya jobb, eller rättare sagt kollade vi in hans "buissness park", såg mycket flott ut! We like! Därefter visade David upp var han går och gymmar, det visade sig vara ett mycket elegant område, med "gardeners" och BMW's överallt. Alla japanska körsbärsträd stod i blom och det var supervackert!

Därefter begav vi oss in till staden för att tömma plkånböckerna och fylla händerna med kassar. :/ Kul var det! Därefter kom Laura på middag, eller rättare sagt hon lagade Faijitas åt oss. Sååå gott. There's definitely more to her than the looks! ;) Kanonmysig kväll! En sådan som jag stoppar i "Viktigt"- mappen i minnet. En sådan man kan plocka fram en mindre rolig dag och känna värmen och glädjen, när den saknas i nuet.

Nu är det sent, måste sova. Eller egentligen måste jag inte. Men det är inte socialt accepterat att vara uppe klockan alv tre på natten utan anledning, dvs om man inte heter Niklas och sitter på ett hotellrum och kollar på film, fast å andra sidan så befinner ju hans sig i en annan tidzon. Dock delar vi problemet att exotiska frukter får uteslutas ur menyn ett tag....

2 kommentarer:

  1. Haha I like!

    Bra att du gillar min man! ;) VI håller tummarna för att flygtrafiken går som den skall!
    puuuuuuuuuuuuusssssssssss

    SvaraRadera