fredag 3 april 2009

No news is good news, some news are better news!

Det var en gang en flicka som skulle blogga fran ett internetcafé i Antwerpen, da hon kom pa att tagnentbordet ar annorlunda. Darfor sager jag det nu med en gang! Sorry for alla stavfel och avsaknaden av vara underbara a, a och o. Kan forbereda er pa att q sitter dar a sitter pa ett svenskt tangentbord; sa var beredd pa att se ovanligt manga q. Haha.

Med det sagt sa borjar historien om. Ja, man kan saga att min resa har borjat om, eller fatt en nystart, kalla det vad ni vill. Jag kom hit av den anledningen att jag vill prata hollandska, leva i den har kulturen och sa vidare. Innan har jag har sokt pa manga olika satt och pa manga olika stallen, men utan napp. Darfor efter att ha tankt over det noga, bestamde jag mig for att bli au pair. Man far hela paketet, boende, nagon att prata med och pengar(ja, inte mycket men dock). Sa hittade jag en familj i Antwerpen, eller ja de hittade mig. Sa jag satsar! Kandes val hyfsat, fast inte direkt upphetsqande, att stryka, tvatta osv. Eftersom jag tycker att det ar sa fantastiskt kul att lara mig saker, sa kandes ju detta sadar. Hela au pair grejen kandes valdigt, ja inte helt ratt. Detta var en tanke som, visade det sig, jag delade med familjen. De hade inte riktigt insett vad det innebar att ha en au pair. Det inkraktar pa familjens privacy, naahhaa?!

Sa efter qtt inte ens ha borjat pa riktigt sa slutar min karriar som au pair. For mig var detta det basta som kunde handa och jag ar lyckligare an nagonsin. Nu har jag egentligen tva knutar jag maste losa upp. Det forsta, ett jobb! Jag har bestamt mig att jag ska jobba inom Horeca(vilket jag trodde var nagot helt annat nar jag horde det forsta gangen), det ar restaurangbranchen. Tror det star for Hotell, restaurang, caféeer. Har fyra vanner(utbytesstudenterna raknas ej =)) och alla dessa fyra kommer att gora allt for att hjalpa mig!

Har verkligen haft varldens tur(eller ar det magkanslan som spokar igen=)) nar det galler vilka manniskor jag traffat. Supermysiga, med en stoor portion humor. Kan det bli battre?

Sa sen till det andra lilla problemet, boende. Helt arligt sa tror jag inte qtt det kommer vara nagot problem, verkar finnas ratt manga sma krypin, for inte jattemycket pengar.

Enligt au pairkontraktet sa jag har fram till 27 april pa mig att hitta nagot nytt. Det ar mitt mal att hitta nagot redan nasta vecka, the sooner the better.

Till alla er som fick lite kramp i magen for att 2 meter Marie ar arbetslos och bostadslos i en av Belgiens storsta stader; Don't worry! Jag har manga som hjalper mig, manga som bryr sig och framforallt har jag en vilja, som kan forsatta berg! Aterkommer sa fort jag ar anstalld nagonstans!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar