fredag 17 april 2009

Inflyttad och utpumpad...

Nu är det klart, allt är klart eller ja, egentligen är klart fel ord. Allt är aldrig klart, kan aldrig vara klart. Man sätter upp mål, lägger upp en plan för att nå dem och börjar beta av på checklistan. När allt på listan är överstruket har man redan en ny lista att ägna tankarna åt. Man blir aldrig klar, men genom att dela upp livet i små checklistor så känns det alltid bättre. Man känner att man har rott i hamn något, blivit klar.. Så om jag uttrycker mig såhär istället, min första belgiska lista är slängd. Inatt är första natten i min nya lyxlägenhet(lyx anspelar ej på interiören men på läget!) Nu är det 45 min kvar tills att jag står bakom baren och tappar öl till (i vissa fall) tappade människor. Detta gäller självklart ej i alla fall, men återkommer till alla fantastiska människor, som har valt 't Bolleke till favorithak.

Så jobb och boende är ordnat, har ett hyfsat stort kontaktnät. Allt detta på en månad, tänka sig vad man kan göra med tiden istället för att alltid hänga på Lounge och spela Black Jack. Det är rätt fantastiskt faktiskt att för drygt en månad sedan satt jag hemma på soffan och kände mig uttråkad och trött. En månad senare har jag ett nytt liv, ett nytt jobb, en ny (eller ja, en till) lägenhet. Men nu har jag börjat fila på nästa lista, den är spännande. Kommer fortsättning
på detta, men måste hinna med en "smoske hesp/kaas" (ost/skinkmacka) innan nattens bravader. Längtar redan lite till att jag får inviga min nya madrass inatt! För när en lista slängs måste batterierna laddas upp på nytt, för att få nästa lista att lysa!

1 kommentar:

  1. som du säger så när en lista är klar så har nästa redan startat!!! du är såååååå bra!!!!
    efter att ha varit en som följt dig ett tag så kan det ibland vara svårt att se att det är samma person som skriver här i bloggen. Glad, framåt, på liksom! full av energi och eget tyckande. Jag är stolt över att få vara en liten del av/i ditt liv. Längtar efter att se dig live igen, nu känns det som en evighet sedan jag gav dig en riktigt klämmig kram. Vi får nöja oss att kramas i cyberspace. Men det kommer desto fler kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar i massor Snuttis från Ann

    SvaraRadera