söndag 26 april 2009

En tanke..

Nu sitter jag med packning för ett år hemma hos en kille som jag känt en vecka, eller ja rättare sagt träffat en kväll. En lång kväll men dock. Jag lämnade allt jag hade byggt upp i Belgien, vänner, jobb, lägenhet. Det var en konstig känsla, med tanke på ovissheten angående om jag någonsin kommer att träffa människorna igen. Trots allt var det en nöjd Marie som lämnade Belgien i en frän sportbil, fullpackad med mina saker. Jag var på väg till något utan att ha en plan. Visst, jag lämnade Antwerpen, men fullt övertygad av att jag hade tagit rätt beslut.

Det gäller att alltid ha alla dörrar öppna och vara uppmärksam på signaler. Jag hade lätt kunnat stanna i Antwerpen ett år utan att bry mig om känslan jag hade i magen. Då hade jag missat hela den här Maastrichtupplevelsen. Det är en lätt förvirrad, men spännande känsla att ha planerat att vara borta från Sverige i ett år och plötsligt stå med väskorna i handen med en vecka kvar att hitta på vad jag ska göra.

Det finns många lite suddiga alternativ och få som är solklara. That's life, huh?! Första alternativet: Fick just reda på att jag har boende och jobb om jag vill stanna i Maastricht. Boende för 300 euro/mån och jobb inom restaurang. Vet inte riktigt vad för jobb det är, ska diskutera det ikväll, men det är ju helt klart ett alternativ. Till alla er jag har pratat med om att jag inte vill jobba inom den branchen, så får jag lov att backa lite. Med styrketräning och vilja tror jag att jag kan klara det med. I alla fall ett par månader och det skadar ju aldrig att utöka sitt cv.

Det andra alternativet, åka hem. Ja, det låter ju inte jätteupphetsande, men det är helt klart ett alternativ. Då hade jag kunnat jobba och bo hemma, tjäna pengar gräs(eller ja iaf slippa betala hyra) och sedan ta en ryggsäck och åka runt i världen. Det är ett lockande alternativ, framförallt efter min tid på vandrarhemmet, så många trevliga människor och roliga historier.

Alternativ tre är så vagt att det inte går att skriva, så just nu håller jag mig till ett och två. =)

Just nu är mitt mest akuta problem att jag är sjukt hungrig.... Ja, jag har flera alternativ på hur det ska lösas och jag tror att det kan vara löst inom en timma. Sedan får jag ta tag i de andra besluten!

See you... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar